Čitajući oglase za posao vrlo često ste mogli da naiđete na krajnje nepotpune oglase tipa "potreban radnik" i slično. Oglase u kojima se vrlo malo govori o poslu kao i kvalifikacijama koji budući zaposleni treba da ima da bi obavljao posao. Stvar počinje poslednjih godina da se neznatno popravlja ali nedovoljno dobro i sporo. Većina kompanija ne posvećuje dovoljno pažnje ovom delu poslovanja, neshvatajući kako loše napisan oglas može da odbije dobre kandidate kao i kako to loše utiče na imidž kompanije.
Za početak kompanija treba da predstavi sebe u par rečenica. Da opiše svoju delatnost, viziju kao i kako ona doprinosi boljitku zajednice. Zatim je potrebno navesti opis radnog mesta i što detaljnije opisati dužnosti i šta se očekuje od kandidata. Ovo je jako bitno jer će na ovaj način sami kandidati shodno svojim interesovanjima i sposobnostima odlučiti da li će konkurisati na oglas. Na primer: "od budućeg zaposlenog se očekuje da pokaže organizovanost, da ima dobru moć rasuđivanja kao i da je spreman da se nosi sa svakodnevnim pritiscima". Priočitajuci takao oglas kandidati će reći sebi "ej nisam ti ja za toliku odgovornost i ne podnosim baš najbolje pritisak" i odustaće, dok će drugi reći sebi kako može da se nosi sa pomenutim odgovornostima i prijaviće se na konkurs. Kompaniji će ovo koristi jer će imati kraći spisak kandidata koji su voljni i spremni da se nose sa spomenutim odgovornostima.
Zatim je potrebno navesti koje kvalifikacije zaposleni treba da ima. Tu treba navesti kakvo obrazovanje ili adekvatno radno iskustvo novozaposleni treba da poseduje. Ukoliko se radi o nekoj početnoj pozici kompanija treba da navede da je voljna da primi kandidate bez radnog iskusta. Ovakav pristup će privući kandidate koji nemaju radnog iskustva a spremni su da ga steknu baš u vašoj kompaniji. Ukoliko je pak potrebno radno iskustvo u oglasu treba da stoji kakvo i koliko godina radnog iskustva. Na kraju kompanije treba shodno potrebama radne pozicije da procene kakve kvalifikacije budući zaposleni treba da ima.
I na kraju oglasa kompanija treba da navede sta nudi svojim budućim zaposlenima. Ovo je jako bitno jer takvi oglasi izgledaju privlačnije. Potencionalni kandidati tako mogu da znaju na šta mogu da računaju od budućeg poslodavca. Ovde treba navesti pogodnosti koje će oni kao budući zaposleni u toj kompaniji imaju. To mogu biti fiksno ili fleksibilno radno vreme, slobodni vikendi i državni praznici, dodatna privatna osiguranja, bonusi, službeni automobili itd. Bilo bi dobro u oglasu navesti i na kiliku zaradu budući radnici mogu da računaju. Kod nas se ta tema vešto izbegavai u oglasima , samo u izuzetno malo broju oglasa poslodavci navode na koliku platu mogu da računaju njihovi novozaposleni. Ukoliko ste ikada pokušali da nađete posao u inostranstvu videćete da je u skoro svakom oglasu navedeno na koliku platu možete da računate. Naše kompanije još uvek nemaju tu praksu, tako da ćete prilikom intervjua za posao vrlo često dobiti pitanje koliku platu očekujete. Ovo je skroz pogrešna praksa jer ukoliko je u oglasu navedeno na koliku platu možete da računate, kandidati od samog starta znaju zašta se bore. Istraživanja su dokazala da oglasi u kojim je navedena zarada privlače mnogo više kandidata. Stoga je ova praksa u razvijenim zemljama odavno zastupljena.
Ovih par saveta za dobar oglas će vam pomoći kako da privučete što veći broj pravih kandidata da se prijave na vaš oglas. Takođe će olakšati nedoumice kandidata prilikom prijavljivanja. Dobro napisan oglas je pola puta ka pravom radniku.
Нема коментара:
Постави коментар